Brev:
Vil ikke støtte på fødderne
24. november 2008
Alder:
9 mdr.
Vil ikke støtte på fødderne
Kære Netsundhedsplejerske
Jeg skriver til dig da min datters manglende motoriske udvikling er begyndt at bekymre mig.
Hun bliver 9 mdr. i denne uge og vil stadig ikke støtte på fødderne. Når vi holder hende op trækker hun enten benene op under sig eller vil hoppe. Hun har endnu ikke haft stive ben. Vi nusser, masserer, kysser, klapper og puster hende under fødderne når vi pusler hende.
Hun sidder flot selv og kommer frem ved at ligge på maven og trække sig afsted ved hjælp af armene. Hun bevæger benene som at hun gør klar til at kravle.
Hun går til babysvømning her uge, hvilket hun er rigtig glad for. Hun bevæger sig meget i vandet.
Hun blev født ved et kejsersnit fordi hun vendte forkert (underkropsstilling). Det viste sig at hun havde ligget i spænd i min mave et stykke tid, da jeg har en hjerteformet livmoder og hendes hoved lå i en af lommerne. Hendes ene ben strittede op i luften og foden drejede udaf. Hendes hoved lå til den ene side. Hun blev på hospitalet scannet i hofterne, der var ingen problemer. Iflg. vores sundhedsplejerske er hun rettet flot ud i kroppen, benene er lige og hovedet også.
Vi er blevet anbefalet at besøge en fysioterapeaut, som jeg har fået en tid hos om 14 dage. Jeg har overvejet at vores læge kigger på hende, men vil gerne høre din holdning inden.
Med venlig hilsen
Selinas mor
Lone