Brev:
Min søn gemmer sig
25. november 2008
Alder:
3 år, 1 mdr.
Min søn gemmer sig
Hej!
Jeg har en skøn søn på 3 år, som er meget mild/følsom af sind og som altid skal se ting/mennesker an, før han kaster sig ud i det uvante.
Han elsker at klæde sig ud og lege drage, jæger, kriger osv. og har gjort det længe herhjemme, hvor han er på hjemmebane. Nu vil jeg høre, om det bare er super, at han leger som meget rollespil eller om vi skal forsøge at begrænse det. Det er absolut ikke noget problem for os, forældre, da vi jo også oplever alle hans andre sider. Men en i familien kommenterede den anden dag, at hun synes, han gemmer sig bag sin udklædning og ikke ser han rigtigt.
Jeg tror, hun har helt ret i, at han skjuler sig bag sin forklædning, når der er nogen, han ikke er 100% sikker på, hvor han har, men kan det så ikke være positivt, at han bruger forklædningen til at komme frem alligevel på trods af, at der er (mere eller mindre) fremmede her. Det er helt sikkert, at han får noget mere styrke, når han kan sige, at han er dragejæger!
Men jeg vil rigtig gerne have et hudløst ærligt svar fra dig, da jeg selvfølgelig gerne vil gøre mit til, at han bliver en stærk dreng med masser af selvværd og selvtilling.
Med venlig hilsen