Svar: Hvilken grød er mildest for maven?
25. november 2008
Alder:
4 mdr.
Kære Rikke
Du kan starte både med majsgrød og risgrød, der er ikke problemer med nogle af disse grødtyper og de er begge meget linde og milde i konsistensen. Jeg tror ikke man kan sige at det ene er bedre end det andet, det er meget individuelt. Nogle børn kan bedst lide risgrød, andre bedre majsgrød og det vigtigste til at begynde med er, at barnet kan lide den mad det bliver tilbudt.
Boghvedegrød og hirsegrød kan man også give fra 4 måneders alderen. Det er lavet på flager og giver derfor en lidt mere fnugget konsistens end grød lavet på majs og ris gør. Men hun må meget gerne få det og mange børn kan faktisk rigtig godt lide det.
Håber dette er svar nok på dit spørgsmål, fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske