Brev:
Flaske at sove på
26. november 2008
Alder:
14 mdr.
Flaske at sove på
Hej Helen,
Jeg har læst hvad du d. 20.11. svarede forældrene vedr. flaske at falde i søvn på.
Jeg har et par tillægs spørgsmål da vores situation ikke er helt den samme.
Vores Liva på snart 15 mdr. har næsten samme mønster.
Forskellen er at hun ikke drikker MME men økologisk ris / soja mælk. Vi har svært ved at få fat på god frisk komælk på Ibiza og synes ikke den langtidsholdbare er særlig lækker.
Dvs. Hun får en flaske at gå iseng på. En før vi går iseng, og en enkelt - nogengange to - i løbet af dagen ifm. for og eftermiddags lurene.
Liva spiser altid godt! Morgenmad: stor portion havregrød med frugt iblandet og mælk på. Saftevand af tud-kop.
Får mange gange en lille flaske rismælk at køre i vuggestuen på. Men først efter morgenmaden.
Middagsmad i vuggestuen, hvor de siger hun spiser rigtigt godt.
Aftensmad i flere etaper 18.00 og 19.30, så et bad og aldrig flaske før maden men først ved putning. Og hun er tosset efter den. Når hun ser den kaster hun sig omkring og brokker sig højlydt til hun endelig ligger i min arm/i sengen med flasken.
Skal man ophøre ved 18 mdr. fordi sutteflaske i sig selv er dårligt?
Eller er det mest pga. mælkesukkeret som du beskrev i svaret til de andre, og har rismælk og sojamælk den samme "negative" virkning? Altså skal vi også holde nu?
Vi har også oplevet at hun sover mindre hvis hun ikke får midnats flasken iblandet vælling. Til gengæld laver hun tit stort i bleen om natten og det undrer mig jo egentlig ikke, med al den mad, men er jo ret så irriterende for alle parter.
Er det generelt en OK løsning at vi give hende Øko Ris og Soja mælk som erstatning for ko mælk, og hvor meget mælk skal sådan en lille pige egentlig have for at få kalk osv. dækket ind.
Tusind tak for svar.
Med venlig hilsen
Mie & Co. på Ibiza, Spanien