Brev:
Skal jeg fortsætte med at blende hendes mad? - 6 mdr.
26. november 2008
Alder:
6 mdr.
Skal jeg fortsætte med at blende hendes mad? - 6 mdr.
Hej Helen,
Min datter bliver 6 måneder om et par dage.
Indtil videre er hendes rytme/kost nogenlunde således:
Våger omkring kl. 6 - 7
Ammes ca. kl. 6.30 (nogen gange springes den ene amning over)
Ammes og puttes ca. kl. 8-9, sover 1-½ time
11.30-12 grød af majsmel, hirseflager, boghvede, ris - gerne med lidt frugtmos i, vand af glas
Ammes og puttes ca. 3 timer efter hun er stået op fra sidste lur - gerne omkring 13-14 og sover 1-1½ time
Ammes omkring 15-15.30
Sover nogengange en lille powernap omkring kl. 17
Omring 17.30-18 får hun blendede grøntsager af kartoffel, gulerødder (altid) og forskelligt andet grønt som rosenkål, blomlål og broccoli.
Ammes inden sengetid - ca. 19-19.30
Sover til 3-4, hvor hun ammes og sover videre til 6-7.
Hun spiser til hvert skemåltid min. 1 dl. og gerne også noget mere.
Skal jeg begynde at introducere hende for andre madvarer/flere måltider?
Skal jeg fortsætte med at blende hendes mad?
Hun skal vel til at have jern nu?
Hun tager stadig ikke flaske, men tænker at der måske ikke sker noget ved at springe en enkelt aftenamning over hvis jeg skal afsted en enkelt aften? Så kunne jeg jo istedet tage hende op ved 23 tiden når jeg kom hjem?
Nogle bruger konsekvent at tage deres børn op og amme dem/give dem flaske når de selv går i seng for dermed at få nogle flere timers søvn. Er det en god idé?
Mange hilsner