Brev:
Madplan til min søn på næsten 8 mdr.
26. november 2008
Alder:
8 mdr.
Madplan til min søn på næsten 8 mdr.
Hej Helen.
Kan du evt. lave mig en madplan til min søn på næsten 8 mdr.?
Der er dog en ting jeg ikke helt forstår i de madplaner du tidligere har skrevet til mig og andre for det passer ikke ind i min drengs rytme.
Du skriver at han skal have noget formiddagsmad kl. ca. 9.30 - men der sover min dreng altid.... og jeg giver ham ikke rigtig andet end frugtmos om eftermiddagen samt mælk af kop, da jeg vil være sikker på han spiser aftensmad.
Sådan ser vores dag ud:
Det skal lige siges - han gider slet ikke flasken mere, så det er vi stoppet med - er det ok?
Mme af kop ved ca. 05.00 tiden (det er sjældent han får mælk her, kun hvis han gider) ca. 70 ml
Morgenmad kl. ca. 07.30 - 08.00 - musligrød, fuldkornsgrød eller havregrød blandet med 100 ml mme og 50 mme af kop (han spiser aldrig hellt op)
puttes til formiddagslur kl. ca. 08.30 - 09.00
Hvis han er oppe før middag får han mme af kop ca. 50 ml
middagsmad kl. ca. 11.30 - 12.00 - hirsegrød, fuldkornsgrød eller grønsagsmos blandet med 100 ml mme og 50 mme ml af kop
puttes til eftermiddagslur kl. ca. 13.00 - 13.30
eftermiddagsmad kl. ca. 15.00 mme af kop og kun lidt frugtmos af glas eller sveskemos eller engang i mellem bondebrødshapsere eller kyllingtern eller torskerogn, engang i mellem frugtstykker eller grønsagsstykker
vi er så småt ved at have sløjfet den sene eftermiddagslur - vi kan ikke få ham til at sove alligevel - er det ok?
aftensmad - grønsagsmos (kartoffer, gulerødder...) og vores mad engang i mellem, men ofte aftensmad af glas som man køber færdigt og ca. 50 mme af kop
puttes til natten kl. ca. 19.30 - 20.00 med vælling af kop - her spiser han ca. 100 ml hvis vi kan få så meget i ham :-)
og så spiser han først igen næste morgen, måske kl. 05.00 - måske først kl. 07.30 - 08.00... kan det have noget med maden af gøre, at han ikke sover så godt om natten? er det forkert, den måde jeg gør det? syntes det er svært at finde den rigtig guideline og bliver tit forvirret over at der er så mange der siger noget forskelligt - f.eks. at de ska have grød 2 gange om dagen og grønsagsmos 1 gang og så skal det gøre grovere - men det er lidt svært når det er i pulverfornm og mht. til hapsere, så går det rigtig fint, men hvor længe skal man blive ved med at give grød osv. er meget forvirret, mangler en 100 fast plan at holde mig til.
Ved godt du har sendt det nogle gange, men han bliver jo ældre og hvad passer så til hans alder mht. mad og hvor mange gange skal han spise om dagen osv.
Det har nok også noget at gøre med, at jeg er meget dårlig til at få spist mange gange om dagen selv, men jeg vil gerne gøre det rigtig med min dreng.
Ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
B´s Mor.