Brev:
Fingermad
26. november 2008
Alder:
7 mdr.
Fingermad
Hej Helen,
Så er jeg tilbage igen... Maden herhjemme fungerer rigtig godt og vores lille dreng spiser med glæde alt det forskellige mad vi tilbyder ham. Lige fra havregrød og mos til rugbrødshapser og alm. mad. Så ham er der ingen problemer med.
Det er vist mere moren der er problemet :o) Jeg er rigtig dårlig til at give ham fingermad, dvs frugt stænger, ristet brød m.m. Jeg er simpelthen så nervøs for, at han vil tage for store bider og at maden sætter sig fast i halsen. Vi har ikke oplevet noget i den retning, men frygten fylder åbenbart så meget hos mig, at han stort set ikke selv får lov til at spise! Jeg har vist brug for et los i r**en - giv mig det tak!
Han er efterhånden 7½ måned og jeg ved jo godt, at han selv skal have lov, men det er bare meget svært for mig. Det eneste han stort set selv får lov til at spise er sine kiks og riskager. Tidligere gav jeg ham også agurkestænger, æblebåde, lidt melon, men efter et par episoder hvor han har taget meget store bider (iflg moren... Han sagde ikke en lyd, men jeg stak fingeren ind i munden på ham!!) af fx. melon og banan (som jo ellers er blød frugt) er jeg stort set holdt op.
Og jeg har til og med lige været på førstehjælpskursus, hvor vi fik grundig vejledning i overstående, men alligevel fylder frygten meget. Han har endnu ikke fået nogen tænder, men han klare sig meget fint med gummerne :o)
Mange hilsner
Udenlandsdanskeren