Svar: Vågner ved en 4-5 tiden
26. november 2008
Alder:
4 mdr.
Kære Lea
Matthes søvn ændrer sig hele tiden og det er super flot at han allerede i en alder af kun 4 måneder sover fra kl. 23-05! Og ja, det er tidligt men ting skal også have sin tid :o)
Hvor meget han sover om natten afhænger naturligvis af hvor meget han sover om dagen. Du skal fortsat forsøge at arbejde på 3 lure dagligt - formiddagslur, middagslur og sen eftermiddagslur og så putte ham til natten.
Når han puttes om aftenen efter sin flaske vælling, så går jeg ud fra at han puttes i sin egen seng og det er rigtig fint. Når han så vågner og har brug for amning, så tager du ham over i din seng og ammer ham liggende der. Herefter må du så vurdere om han trives bedst/sover bedst videre ved at få lov til at ligge hos dig fordi det er tidlig morgen, eller om du skal prøve at putte ham tilbage i egen seng igen. Nogle gange virker den fysiske kontakt bedst - andre gange forstyrrer det for meget at ligge hos mor, duften af mælk, varmen osv. og så er det bedre at blive puttet for sig selv.
Det må komme an på en prøve :o) Men ro på, ting tager tid og Matthes skal lige vende sig til vælling, rytme osv.
Rigtig god jul til jer herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske