Brev:
Hvor meget vælling, grød og grøntsagsmos
27. november 2008
Alder:
4 mdr.
Hvor meget vælling, grød og grøntsagsmos
Hej Helen
Som du ved giver vi Matthes vælling omkring kl 23 om aftenen i håb om at han måske vil sove lidt længere træk :-)
Men hvor meget kan jeg forvente at han skal spise? han er en flot stor dreng der elsker babs. men han vil maks tage 150 ml (for det meste kun 100 ml) vælling. og han vil gerne have babs bagefter, og her spiser han en del (ved jo selvfølgelig ikke hvor meget), jeg ville jo rigtig gerne have, at han spiste sig mæt i vællingen.
Hvad kan jeg gøre for, at han spiser mere. Han spiser fint de første 100 ml uden brok, men derefter brokker han sig, og vil kun spise af babs.
Jeg giver ham grød med frugtmos til frokost. Han spiser nu ca 1 dl :-) det har han gjort de sidste par dage. skal jeg "bare" øge mængden, hvis han vil have mere? Han har fået grød i over 14 dage nu (i starten meget lidt også mere og mere)
selvom han spiser en dl, vil han gerne spise ved bryst bagefter.
Skal jeg nu give ham forskelling grød (glutenfri) og frugtmos? eller skal jeg holde mig til en slags
Hvad med 2. skemåltid. hvornår kan jeg begynde på det? vil gerne give ham lidt kartoffelmos til aften måske med gulerod. men er det for tidligt ( han er 4 mdr og 3 uger - 5 mdr d. 10 dec)
Kærligst Lea