Brev:
Ernæring og overgå til mme
29. november 2008
Alder:
6 mdr.
Ernæring og overgå til mme
Hej Helen.
Så er jeg her igen. Min skønne datter er nu ½ år. Hun trives godt, og er fint med motorisk, kan rulle fra mave til ryg og fra ryg til mave. Sidder fint i flere minutter af gangen uden støtte. Hygger sig med legetøj når hun ligger på maven, altså en velfungerende aktiv lille pige.
Hun er 70 cm lang og vejer 8.5 kg. Hun får grød 2 x dagligt og mos 1 gang dagligt. Formiddag får hun sædvanligvis risgrød der er 50/50 blandet med grød kogt på f.eks. sveske/banan. Jeg tilsætter hertil 3 skefulde MME, Hun får ca 2 dl til dette måltid. Til over middag får hun ca 1½ dl. grød som ovenstående dog med ny smag f.eks æble/abrikos/kanel. Til aften får hun max 1 dl mos af f.eks kartoffel/gulerod/persillerod m. ca 1½ spiseske olivenolie i.
Nu skal jeg jo stoppe med at amme således at jeg er stoppet helt ca. 15/12, så herefter ammes hun ikke længere, og skal derfor have flaske. Jeg har givet hende MM på flaske nogle gange nu her for at hun vænner sig til flasken, og det er OK. MME kender hun smagen af fra grøden.
Hvor meget MME skal hun have? Lige nu ammes hun når hun melder sig, men nok 4 - 5 gange dagligt ved siden af grøden.
Hun sover igennemm, og ammes således ikke ofte om natten. Sover gerne 8 - 9 timer uden mad.
Hilsen Anne