Brev:
Grød og modermælkserstatning - 5 mdr.
29. november 2008
Alder:
5 mdr.
Grød og modermælkserstatning - 5 mdr.
Hej Helen
Jeg har en søn på godt 5 mdr. som vokser godt. Han er ca. 70 cm lang og vejer 8,7 kg. Han har fået modermælkserstatning næsten hele tiden og har altid spist godt. Han har faktisk aldring sagt fra og nu er jeg ved at være bange for at jeg har "overfodret" ham.
Vi har lige været til 5 mdr. undersøgelse hvor lægen sagde at vi godt kunne prøve at skære lidt ned for mælken så han ikke bliver for tyk. (han har godt med elastikker, hvilket jeg syntes er sødt) Det er efter at han har sagt det, at jeg er blevet bekymdret for om vi har givet ham for meget. Indtil han var 4 mdr. fik han 4 flakser modermælkserstatning med 230 ml i. Dem spiste han unden problemer. Da han så startede på på grød satte jeg ham ned til 4 flasker a 200 ml. Det brokkede han sig ikke over. Nu er han kommet godt i gang med grød og spiser hvad der svarer til 1/2 dl. flager og 1 del. mælk/ vand og han drikker også vand. Om aftenen får han enten grød eller lidt mos med modermælkserstatning i. Efter jeg har været til lægen har jeg prøvet at sætte ham lidt ned igen og nu ser dagen således ud.
Kl. 08.00 En flaske med 170 ml
kl.12.30 Grød med frugtmos
Kl. 14.00 flaske med 100 ml.
Kl. 16.30 flaske med 100 ml.
kl. 18.30. Grød eller mos
kl. 20.30 Flaske med 170 ml.
Han sover hele natten og beder ikke om mere mad. Får han nok ?
Jeg er lidt forvirret over hvor meget modermælkserstatning han skal have da jeg nogle steder læser 1/6 af vægten og min sundhedsplejerske siger 600-700 ml. Med den nye plan er min søn stadig tilfreds så han tager åbenbart til takke med det der bliver severet.
Jeg vil godt høre din mening og den nye plan.
Hilsen
Christina