Brev:
Mad, grød og mme
30. november 2008
Alder:
5 mdr.
Mad, grød og mme
Hej Helen
Tak for dine fantastiske råd, du tidligere har givet mig :0)
Nu står jeg i en ny situation.
Min søn på knap 5½ mdr er nemlig begyndt at spise mindre. :0(
Han er ca 72 -73 cm og vejer ca 9 kg.
Min kæreste skulle købe mme og købte nan 2. Vi har ellers hidtil brugt nan 1, da det mættede ham fint, men fik dog majsvælling til natten, da han var begyndt at vågne 2 gange om natten.
Men kæresten købte nan2, da der stod fra 4 mdr og så mente han, at den skulle han have nu, så vi prøvede.
De sidste 4 dage er han så begyndt at spise mindre, så i går gik jeg er tilbage til nan 1.
Han vågner mellem 5-7 og spiser ca 160 ml. (vågner han kl. 6-7 sover vi lidt videre).
Tilbyder ham flaske inden formiddagslur, men den afviser han og bliver helt hysterisk.
Sover fra ca 9 - 10
Får grød (majs, hirse) med frugtmos 11 - 11.30 + vand af kop.
Bliver tilbudt flaske kl. 12, men afviser også den. Nogle gange spiser han måske 60 ml.
Kl. ca 12-12.30 bliver puttet til middagslur, sover 1½ - 2 timer.
Kl. 14 - 14.30 spiser 120 - 140 ml.
Kl. 16 - 17 sover sin sene lur.
Mellem 17 - 18 spiser gulerods/kartoffelmos, men vil kun spise den hjemmelavede, hvis der er topping på af frugtmos.... hmmmm, drikker vand af kop.
20 - 20.30 spiser 200 ml. vælling og puttes.
Vågner mellem kl. 2 - 3 hvor han spiser 140 - 160 ml.
Hans grød har jeg lavet på drikkeklar nan 2.
Efter han har fået nan 2 + nan2 i grød og i ca 4 dage min hjemmelavede kartoffel/grøntsagsmos, er han så begyndt at spise mindre. Han vil gerne have grøden, men når flasken kommer bliver han helt ulykkelig og kniber munden sammen.
I går spiste han kun 500 ml mme fra 7.30 morgen til 6 her til morgen incl 2 x grød og det er jo ikke meget.
Han havde i går meget luft i maven og hård aff. Jeg måtte hjælpe ham af med det kl. 23 i går aftes, så der har selvfølgelig generet ham.
Hvad gør jeg? Er der for meget stivelse i nan2 til grøden, så den mætter ham for meget?
Er kartoffelmosen for hård for ham? Den købte på glas var der ingen problemer med.
Han spiser ca 1½ dl både middag og aften, så derfor vil jeg idag prøve at lave grøden på nan1 og så kun ca 1 dl.
Jeg er sååå bekymret for at han ikke får væske nok og tænker på, hvad så, når han skal til at have flere måltider, så drikker han da ingenting...... :0(
Summa sumarum er, at han på 2 x grød drikker 5-600 ml mme i døgnet (vælling incl) er det nok?
Hjælp mig. Jeg er i vildrede.
Vil lige tilføje at han den sidste uge har været forkølet.
Kæligst mig....