Brev:
Vægt - 14 mdr.
30. november 2008
Alder:
14 mdr.
Vægt - 14 mdr.
Kære Helen,
Jeg har et spørgsmål til dig vedrørende min datters vægt, for hun tager ikke på, og jeg er ved at blive lidt bekymret.
Hun er 14½ måneder og vejer (siden primo august) stadig kun 9 kg! Med andre ord er hun nu dykket ned under 10 percentilen for piger i hendes alder. Hun er meget glad, trives, spiser og er aktiv og vi forstår simpelhen ikke hvorfor vægten ikke stiger...
En typisk dag ser sådan ud:
kl. 7.00: Morgenmad, hun spiser en ret stor portion havregrød, kogt på enten sødmælk el. mme. Hertil drikker hun sødmælk.
Kl. 8.00: vuggestuen, hvor hun spiser fint, både frugt, frokost og eftermiddagsboller.
kl. 15.00: hun hentes og vi spiser boller, grød eller frugt.
kl. 18.00: Aftensmad, som er det vi spiser plus ekstra smør. Her gider hun ikke rigtig at spise så meget.
kl. 18.30 bad og efter bad tilbydes hun en frugtstang, el halv bolle el. lign.
Kl. ca. 19.00 Hun ammes og puttes.
Hun er lige begyndt at gå og bevæger sig meget, men det er da ikke normalt, at hun ikke tager på.....
Hendes fødselsvægt var 3350 g, men hun har ikke rigtig ligget fast på nogen percentil siden da, men hele tiden faldet lidt.
Kærlig hilsen
en bekymret mor