Svar: Nygravid med pletblødning
5. december 2008
Alder:
0 mdr.
Kære Mette
Jeg kan desværre ikke svare på om du er ved at abortere, det kan kun tiden vise ...
Det er dog meget normalt at kvinder bløder en lille smule eller få lidt brunligt udflåd i starten af graviditeten - ofte på det tidspunkt i cyklus, hvor de normalt skulle have menstruation. Det kan være fuldstændig harmløst og behøver ikke betyde spor.
Man hører også om kvinder der får sat flere æg op, hvor de mister det ene barn, men det andet lever fint videre og alt er som det skal være .. det kunne måske også være en mulighed hos dig?
Jeg ved godt fra dit tidligere brev, at I har været igennem en del for at du kunne blive gravid og jeg kan godt forstå at det her betyder rigtig meget for dig. Jeg forstår også godt at ventetiden er ulidelig for jer begge :o)
Jeg krydser alt hvad kryses kan og håber på det bedste for jer, stort knus herfra :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske