Brev:
Hun kan ikke lide grød ...!
7. december 2008
Alder:
6 mdr.
Hun kan ikke lide grød ...!
Hej Helen... :-)
Nu skriver jeg igen....
Tak for dit sidste svar, har prøvet at tilbyde Liv noget mere mad, men mit "problem" er at Liv KUN vil spise kartoffelmos med grønsager, kød og spagetti med kødsovs.. hehe...
Jeg kan IKKE få nogen former for grød i hende, hverken ris/hirse/majs/havre/fuldkorn/øllebrød osv. hun vil bare ikke ha det? Min egen SP mente jeg skulle vente med at give hende morgenmad så, så nu får hun kun fast føde kl 11-12 stykker, her får hun alle mulige former for grønsags mos, med lidt kød.... og vand eller mælk af kop, det samme gør hun ved en 17-18 tiden....
Frugtgrød kan jeg heller ikke få i hende.... Hm hm.... Ved ikke helt hvad jeg skal gøre for at få hende til at kunne lide det???
En anden ting er at Liv står op mellem kl 5.00 og 7.00 hver dag, og der er ingen fast tid i hvornår hun står op, og det udgør jo hvordan hendes rytme kører resten af dagen.... kan ikke morgen "flaske" hende kl 5-6 stykker (det er prøvet) damen vil ikke ha mad før en kl 8.00 - 8.30 stykker .... WHAT 2 do? prøver så vidt muligt at ligge Liv i seng ved en 19.00 - 20.00 tiden, alt afhængig af hvornår damen vælger at stå op om morgenen..
Og den aller sidste ting, Liv eeeelsker at gnave i hendes skorpe, men tænker hvis hun får alt andet end det, er jeg så bange for at hun får det galt i halsen, feks hvis hun får skorpen fra en skive franskbrød eller i den stil, så får hun jo alligevel nogle gode stykker af, skal jeg bare lade hende selv finde ud af det?
Med venlig hilsen
Livs mor...