Brev:
Op og sidde hos far ... mor
8. december 2008
Alder:
2 år, 3 mdr.
Op og sidde hos far ... mor
Kære Helen
Stadig intet nyt om vuggestuen.... det går lidt bedre nu, virker som om de anstrenger sig. Men vi venter fortsat på ny plads. Æv...
Nå til sagen: Drengebarnet har fået den fikse ide, at han VIL sidde på skødet hos os, når vi skal spise. Faderen og jeg er i tvivl: Er det et skråplan af dimensioner, eller skal vi bare lade ham få den tryghed og så vente på, at det går over?
Han er meget insisterende og bliver UTRØSTELIG, hvis han ikke får lov - 20 minutters konstant tud er rekorden. Det er ikke hyggeligt, og vi får sgu så ondt af ham, at vi nu har lavet den regel, at han gerne må sidde hos os til morgenmaden, hvor alle vi b-mennesker vågner i fred og ro og alligevel ikke skal bruge komplicerede ting som kniv og gaffel. Til gengæld skal han sidde for sig selv til de andre måltider - han NÆGTER at sidde på trip trappen, men vil KUN sidde på en voksenstol med pude. Det får 2-års-barnet så lov til :)
Er vi nogle slatne vinugmmier, der ikke kan sige fra? Eller hvad synes du? Jeg er i tvivl. Jeg har mest tænkt, at han jo spiser alting og altid spiser, og at det er det vigtigste. Når han bliver passet eller er i vuggestuen er der ingen problemer. Både far og mor har haft usædvanligt travlt hele november, vi har været meget mere væk end vi plejer - og det er opstået efter det. Nu er vi her heldigvis igen.
kærlig hilsen
Mor K