Brev:
Sove i barnevogn om natten
8. december 2008
Alder:
5 mdr.
Sove i barnevogn om natten
Hej Helen!
Min søn er 5 ½ mdr og har stadig ikke lyst til at sove igennem om natten. Han sover rigtigt godt i sin barnevogn om dagen to lange lure på ca 1 ½ - 2 timer formiddag og eftermiddag og en aften lur på ca en time. Han bliver lagt i barnevognen og vi kører ham ud i ærtestenene så det bumler lidt i 1 - 2 min og så stiller ham og så falder han 9 ud af 10 gang i søvn af sig selv. Så om dagen sover han godt.
Problemet kommer om aften, vi kan ikke lægge ham vågen i sengen så han selv falder i søvn. Vi har prøvet med beroligende musik, styge ham over panden men hver gang han har ligget lidt, begynder han at græde. Han vil slet ikke have sutten om aften/natten (den er han ellers glad for om dagen).
Når jeg så har "kæmpet" med ham en times tid giver jeg som regel op og tager ham over i sengen og ammer han til han sover. Der lægger han så som regel hele natten og kan spise når han har lyst. De enkelte dage jeg får ham til at sove i sengen vågner han som regel op efter en time og kommer så over i sengen efter lidt "kamp".
Men nu i til aften prøvede jeg efter 30 min "kamp" at tage barnevognen ind i gangen og lægge ham der. Jeg skubbede vognen frem og tilbage et par min og gik fra ham og efter lidt tid kunne jeg høre han sov. Så kommer spørgsmålet er jeg ude på et sidespor ved at lade ham sove i vognen og ikke lære ham at sove i sengen?
Det skal lige siges at om dagen vågner han tit op efter en times tid i barnevognen og der skal jeg bare lige give ham sutten og vugge ham et par sekunder så sover han igen. Men det er det jeg ikke føler jeg kan om natten i sengen.
Med venlig hilsen
Camilla