Brev:
Søvn - igen - 11 mdr.
9. december 2008
Alder:
11 mdr.
Søvn - igen - 11 mdr.
Kære Helen
Så har vi igen brug for lidt input - denne gang om, hvordan vi bedst putter yngste datter på 11 mdr.
Indtil nu er hun blevet puttet ved, at jeg sad ved sengen og holdt en hånd på hendes mave. Havde hun svært ved at finde ro, blev hun vugget lidt og så ned i sengen igen. Det tog som regel en halv time.
Men nu vil vi gerne have far på banen og at hun lærer at falde i søvn, uden at vi sidder helt tæt på hende. Håbet er, at det kan give lidt mere sammenhængende søvn for både barn og forældre. Lige nu vågner hun gerne fem gange om natten og ender som regel i vores seng.
Vi har prøvet, at far går til og fra eller at mor sidder i rummet, men lidt fra sengen og beskæftiget med noget andet (har kun prøvet det sidste en enkelt gang) For; hun bliver simpelthen SÅ ked af det. Ikke vred eller frustreret. Bare ked af det. Og det føles forkert, at vores glade, veltilpasse unge skal ende dagen på den måde.
Kort baggrund; hun har kunnet gå stabilt den sidste måned. Vi har måtte tage godnat-flasken fra hende de sidste tre dage, da hun kastede op af mælk. Når vi er ude, er hun meget nysgerrig og går gerne på opdagelse på egen hånd. Hjemme er hun mere mor-syg og jeg har en fornemmelse af, at hun engang imellem gerne ville kravle ind i maven igen :o) Hun begynder vuggestue (hvor storesøster går i børnehave) om en måned.
Hvad tænker du er det bedste for hende?
Kærlig hilsen - og tak