Brev:
Endelig gravid, ny læge
10. december 2008
Alder:
0 mdr.
Endelig gravid, ny læge
Hele Helen
Endelig er jeg gravid 6 + 1 det er bare så dejligt.
Har været til lægen og forklaret dem at jeg har svært ved at passe mit arbejde.
Jeg er tjener og arbejder 12 timer om dagen, hvor jeg selvfølgelig står og gå det meste af tiden, vi er kun to på arbejde, så har derfor ikk rigtig mulighed for at hvile mig.
Har haft nogle rygsmerter og ondt i benene, lige nu er jeg så sygemeldt, og de næste to uger endnu.
Syns ikke min læge tager hensyn til mig, har netop været på borgerservice og fået nyt sygesikring og bestilt ny læge.
Har snakket med min fagforening og de vil så hjælpe mig med evt at komme ned på deltid sådan så jeg ville arbejde 20 timer om ugen max.
Jeg ved godt at det at være gravid ikke er en sygdom, men har virkelig ønsket det her, og så skal min arbejdsplads ikke forhindre mig i at passe på mig selv.
Kommer ikke tilbage til arbejdet efter barsel, da jeg ikke vil have aftenvagter og natte vagter når min lille baby kommet til verden.
Det jeg så skal have nu er at den nye læge går med til at jeg evt kan gå på deltid, men det virker ikke som om han føler med mig, det at jeg har en arbejdsdag på 12 timer lyder af ingen ting i hans ører.
Blir ernormt træt om aftenen og går i seng senest kl. 22 da jeg ikke kan holde mig vågen mere derefter, så derfor syns jeg også det er dybt uansvarligt at lade mig stå alene om aftenen efter kl. 23 til 01 for så at lukke alene og lave regnskab når jeg dårlig nok kan holde mig oprejst.
Når, ville høre om du har nogle råd så jeg kan få lægen på ´´min side´´???
Håber på den nye læge vil lytte lidt mere til mig, men ham kan jeg først gå til om 14 dage.
Med venlig hilsen
Nicola