Brev:
Hvad tror du min dreng fejler?
12. december 2008
Alder:
11 mdr.
Hvad tror du min dreng fejler?
Kære Helen
Hvad fejler min dreng?
Af ren desperation skriver jeg nu til dig, da jeg har forsøgt alt andet.
Jeg har en dreng på snart 11 måneder. Om dagen er han smilende, fræk og dejlig. En helt normal dreng. Han er i vuggestue hver dag fra klokken 8 til klokken 16. Han sover 2 gange i løbet af dagen; om formiddagen ca 2 timer og om eftermiddagen ca 1 time, begge gange udenfor i klapvognen. I vuggestuen får han en sutteflaske inden han kommer ud og sover om formiddagen og resten af dagen spiser han som de andre børn, almindelig mad og nogle gange mos.
Til aftensmad spiser han sammen med os og ved 20 tiden får han sin sutteflaske og bliver lagt i seng og sover sødt. Lige indtil klokken 00
Næsten på klokkeslet begynder han at brokke sig. Han ligger meget meget urolig og vrider sig og klynker. Jeg forsøger at tysse på ham, ae ham på ryggen, give han hans sutteklud, give ham sut, men intet hjælper. Så tager jeg ham op og forsøger at vugge ham i søvn, at gå med ham, sidde med ham, give han endnu en flaske. Mens alt dette foregår, har han stadigvæk lukkede øjne. Jeg kan se og mærke på ham, at han ellers gerne vil sove, men der er som om der er uro i hans krop og han ikke kan finde ro.( som om han har krampe i maven-agtig)
Efter en halv times tid sådan, så vågner han helt op og er mere eller mindre sådan resten af natten (forsøger at sove, men kan ikke finde ro). Jeg kan mærke på ham at han gerne vil sove og han lukker ellers øgså øjnene, men der går ikke mere end et par minutter, så ligger han og vrider sig igen og græder. Dette varer indtil han til sidst er så færdig, at han falder i søvn, men fra det starter til han falder i søvn kan der nemt gå 5-6 timer.
Jeg har efterhånden prøvet alt;
Forsøgt at sove sammen med ham i vores seng, skiftet hans seng ud med en anden, givet ham dyne på, taget den af, givet han Aeropax dråber after anbefaling fra vores sundhedsplejeske, givet ham mere mad inden sengetid, tændt lyset. giver ham chamomilla D6 dråber, forsøgt at sove med ham på sofaen, siddet med ham osv osv. Jeg har ikke flere ideer tilbage og kan snart ikke magte mere. Jeg er begyndt at arbejde igen for ca 3 1/2 måned siden, så det er enormt hårdt og er bange for at jeg er ved at få en depresion af dette her!
Vi har desuden en lidt ældre dreng på 2 år, der også sover i vores soveværelse, så jeg er lidt tvunget til at gå ind i stuen med den lille, når han begynder på din natlige kamp, så han ikke vækker sin storebror. Og desværre er der kun mig han vil være ved, ikke hos faren, så jeg er oppe hver nat og magter ikke mere.
Jeg har også en stor dreng på 11. Han havde kolik da han var lille, men dette her minder ikke om kolik.
Håber virkelig at du kan komme med et godt råd, inden det går helt galt for os.
Kærlig hilsner,
Malene