Svar: Blodpølse
12. december 2008
Alder:
12 mdr.
Hej med dig
Jeg har kontaktet både fødevarestyrelsen og sundhedsstyrelsen for at høre, hvorvidt små børn må få blodpølse og jeg afventer fortsat svar.
Du hører derfor fra mig igen, når jeg har modtaget svar og svaret vil også blive lagt her på siden.
Jeg har ikke hørt noget om at blodpølse skulle være farligt eller særligt problematisk, så vidt jeg ved laves blodpølse af svineblod, byggryn og rugmel og indeholder også rigtig meget fedt ...
Hvis andre derude kender til retningslinier omkring blodpølse til børn, så vil jeg meget gerne vide det, tak.
13. August 2009. Jeg har fra Fødevarestyrelsen modtaget følgende omkring blodpølse til børn:
"Blodpølse kan indgå i en sund og varieret kost dvs. være med til at variere kosten ved fx at blive serveret en gang om måneden eller hver 14. dag. Men det afhænger af hvordan det indgår. Det anbefales ikke at man til børn skærer tykke skiver ud, steger dem i fedt og serverer lunt med sukker på".
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske