Brev:
Skal vi holde pause med skemaden?
12. december 2008
Alder:
5 mdr.
Skal vi holde pause med skemaden?
Hej Helen,
Så har vi været i gang med grøden i små to uger. Men det går ikke så godt, for Christian vil ikke rigtigt spise.
Han spiser højest 5-6 små skefulde og bliver så ked af det. Her stopper jeg så, da jeg ikke vil presse ham til at spise - det skal være en positiv oplevelse for ham.
Vi har prøvet både majs og risgrød med enten æble eller pæremos i. Jeg laver det rimeligt tyndt. Har også prøvet forskellige slags skeer.
Nu er mit spørgsmål så om vi skal holde en pause eller om vi skal blive ved med at øve?
Synes det virker som om han ikke rigtigt ved hvad han skal gøre med det, når han får det ind i munden og til sidst bliver han frustreret. Måske jeg er startet for tidligt og han ikke har været helt klar?
Christian er 5½ måned nu og det virker som om han stadig bliver fint mæt på min mælk. Han vågner som regel kun en gang midt på natten, hvor han får mælk (en sjælden gang i mellem vågner han to gange).
Glæder mig til at høre fra dig :o)
Mange hilsner
Anja