Brev:
Søvn - eller mangel derpå
15. december 2008
Alder:
7 mdr.
Søvn - eller mangel derpå
Kære Helen
Tak for dit tidligere råd – det kom os meget til gode og vi blev bekræftet i meget af det vi selv havde tænkt over.
Nu handler det så om aften putningen. Det er da gået helt galt nu :( og både Thyge og jeg er meget frustreret over situationen.
Augusts dags rytme ser stadig ud som jeg beskrev i sidste brev, dog holder han sig lidt mere vågen nu om aftenen, men det er kun fordi jeg tvinger ham til at tage et powernap mellem 16 og 18. Ellers er han, som jeg beskrev tidligere, meget træt ved aftensmaden og bliver hurtig overtræt.
Vi havde ellers en rigtig god periode hvor vi fik August til at sove af sig selv, med hjælp fra os, ved at kigge til ham med nogen minutters mellemrum. Han græd, ja, men ikke så super fortvivlet, som han gør nu.
Efter aftensmaden kommer han i bad og derefter leger vi lidt med ham og når han viser tegn på træthed (pirlig, gnider øjne, stirre) tager jeg ham med ind, hvor jeg læser lidt for ham, synger og ammer. Men så snart jeg ligger August i sin seng, begynder showet, hvor vi flere gange har måtte bruge mere ed en time til at få ham til at sove. ...
...
Intet vi gør hjælper mere. Vugge, tysse, kysse, synge, ae, stryge over håret. Selv ikke når bølgerne går højest og jeg bukker mig og giver ham brystet, hjælper. Hjælp! Igår måtte Thyge gå en tur med ham og da han kom tilbage var August selvfølgelig gået ud som et lys. Men også når han vågner om natten og får mælk, vil han ikke sove igen og ligger og græder og hyler og klynker – her hjalp vuggen og alt det ovenstående heller ikke. Først da jeg ammede ham liggende faldt han i søvn. I vores seng.
Det skal siges han har haft en slem forkølelse, som han endelig er ved at komme sig over. I perioden hvor han var syg, droppede jeg min plan om ikke at amme om natten (hvilket havde været igang en 14 dages tid, ikke uden protest, men jeg holdt ved, for nu havde jeg jo holdt ved så længe) Desuden tog vi ham ind i vores seng, som jeg nu tror var en fejltagelse, da han jo ikke vil ligge i sin egen nu.
Kære Helen har du ikke nogen gyldne råd?
Vi har kigget i the no cry sleep solution men syntes ikke helt den fortalte os noget vi ikke viste i forvejen.
Kærlig hilsen
2 frustrerede og trætte forældre