Brev:
Spiser ikke pænt og sparker dynen af
15. december 2008
Alder:
9 mdr.
Spiser ikke pænt og sparker dynen af
Kære Helen
Tak for dit seneste svar omkring variation i maden. Det går stille og roligt fremad. Freya spiser nu kun grød til morgenmad og med stor tålmodighed er det efterhånden lykkedes at få hende til at spise lidt kød og grøntsager til frokost og aften (udover brød som gik fint nok).
Kun hvis hun er meget træt er det nødvendigt at fylde op med grød inden natten. De fleste dage er vi også nede på 2 daglige lure. Hun er begyndt at vågne og få en flaske mellem kl. 2 og 4 om natten. Til gengæld sover hun ofte til ved 6-tiden (tidligere vågnede hun altid mellem 4.30 og 5, så det er luksus;o).
Lige 3 spørgsmål i denne omgang;o)
1. Freya bruger ikke sut, men tommeltot. Når hun får grød sidder hun konsekvent og sutter på tommeltot. Trækker den ud, når hun vil have en skefuld - og putter den så ind igen. Hun gør det ikke med anden mad. Hvad kan det mon skyldes - og kan vi gøre noget?
2. Freya vil ofte spise frokost og aftensmad selv. Efter de første mundfulde kaster hun bevidst noget af maden på gulvet og griner, når vi samler den op. Vi lader hende gøre det - så længe hun også får spist noget. Vi forsøger at være meget tålmodige og ikke give hende opmærksomhed, når hun sidder mindre pænt ved bordet. Det er et stort arbejde hver gang, så vi har lige behov for at vide, om vi er på rette spor.
3. Freya har været forkølet i en måned nu - der er kun lidt rindende næse (klart udflåd), men alligevel er det lang tid. Vi tænker om det kan hænge sammen med, at hun konsekvent sparker dynen af om natten. Vi er nu gået over til uldundertøj for at forebygge lidt - har du andre råd?
Mange hilsner og god jul fra
Freyas mor