Brev:
Uro ved spisning - 2 mdr.
15. december 2008
Alder:
2 mdr.
Uro ved spisning - 2 mdr.
Hej Helen
Vi har givet vores lille pige Nutramigen siden hun var 5 uger gammel, hun er nu 10 uger. Umiddelbart trives hun fint, tager på, er meget glad og interesseret i os og sine omgivelser i det hele taget. Hun får et par gode lure i løbet af dagen og sover fint om natten.
Vi stimulerer hende fint, og respekterer når hun viser tegn på at have fået nok af legen og hjælper hende med at finde ro og hvile igen, uden problemer.
For 2 uger siden vejede hun 6 kg og det virker som om at hun tager fint på. Hun har afføring en gang i døgnet og tisser fint. Hun spiser ca 130-160 ml ad gangen, ca 6-8 gange i døgnet.
Vi har lidt problemer med måltiderne. Først startede det med at hun ca. halvvejs i måltidet ikke ville tage flasken og lavede kaste op lyde. Dog virkede hun sulten og vi prøver at tilbyde hende et par gange og hun spiser som regel også op efter et par forsøg og uden problemer eller uro.
I løbet af de sidste 4-5 dage er måltiderne dog blevet en kamp. Hun ligger og ormer sig og skriger og kan ikke finde ro til at tage fat om flasken. Laver fortsat kasteop lyde, men kaster ikke op. Hun virker rigtig sulten.
Vi giver hende under disse kampe sutten og når hun er faldet til ro, så prøver vi igen, nogle gange tager hun fat og spiser fint færdigt. Andre gange må vi prøve et par gange. Nogle gange går det helt i hårdknude.
Hun bøvser fint, under og efter måltidet og gylper ikke særligt meget. Mest når vi skifter hende undervejs og vi får løftet hende lidt i benene.
Hvorfor er hun så urolig og har du mon et par gode råd til hvordan vi får skabt lidt ro og hygge i vores måltider igen.?
Når jeg giver hende mad, så virker hun sulten og derfor bliver jeg også ved med at tilbyde hende en del gange. Nogle gange må jeg dog give op.
Det var vist en rodet omgang jeg fik skrevet, men håber at du kan hjælpe.
På forhånd tak