Brev:
Natteroderi - 8 mdr.
15. december 2008
Alder:
8 mdr.
Natteroderi - 8 mdr.
Hej Helen!
Vi har lidt et problem med vores nætter.
Vores søn Rasmus er begyndt at sove rigtig dårligt. Jeg mener at problemet startede for omkring 1,5 måned siden eller mere. formentlig nogenlunde samtidig med at han begynde at kravle
Lige fra han var helt ny har han faktisk sovet meget godt om natten. Men nu vågner han måske ti gange om natten, hvor han lige skal have sutten eller vendes om fordi han kravler i søvne. Ofte vågner han så meget at der går 1-2 timer før han falder i søvn igen.
Til gengæld er han begyndt at sove mere om dagen. Han tager en formiddagslur på 2,5-3 timer og en eftermiddagslur på 1-1,5 time. Hvor han tidligere max sov 45 min af gangen.
Jeg er lidt bange for at han sover for meget om dagen. Jeg er begyndt et vække ham senest kl 16, så han ikke sover for sent om eftermiddagen.
Flere siger at det er en fase og det går over. Men hvor længe kan jeg regne med at der går? Og skal jeg vække han om dagen så han sover mindre der? Jeg er efterhånden ved at være meget træt.
Med venlig hilsen
en træt mor