Svar: Start i dagpleje og mad
16. december 2008
Alder:
9 mdr.
Kære Bella
Dejligt at høre fra dig igen, håber I har det godt? Det lyder sådan og hvor er det dejligt, at det er gået så problemfrit med at blive kørt ind i dagpleje ... :o)
Sygdom er vi desværre ikke herre over og lungebetændelse i en alder af 9 måneder - det lyder hårdt, ikke bare for Malthe, men for hele familien. Det tager tid at komme over og samtidig lyder det også som om at han kan have lidt ondt for tænder, så jeg tænker umiddelbart at I skal give det lidt tid.
Tag et mørkt helt rugbrød og skær nogle stammer, som du rister i ovnen, så de bliver lidt hårde i kanten. Giv ham en rugbrødsstamme i hånden, som han kan gnaske på. Det er godt til de ømme gummer og det giver ham samtidig rugbrødssmagen, så han ikke glemmer at han var glad for rugbrød ... :o)
Lad ham så bare i en periode få grøntsagsmos til frokost ved siden af og giv ham så også rester fra aftensmaden. Det kan være kogte pastaskruer, kartoffelbåde, frikadeller eller lignende som han kan tygge sig igennem. Hold fast i at han fortsat skal have mad i stykker og mad, som er moset.
Når han atter virker klar til rugbrødshapsere, så giv ham forskelligt fiskepålæg. Det kan være makrel, rognguf, sildepostej, tun eller lignende, som smager af noget. Grøntsagsmos kan også bruges som smørbart pålæg ...
Rigtig god bedring med ham og rigtig god jul til jeres lille familie :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske