Brev:
Døgn rytme - knægt på 3 mdr.
16. december 2008
Alder:
3 mdr.
Døgn rytme - knægt på 3 mdr.
Hej Helen.
Vi har en dejlig knægt på 3 mdr. han er meget glad og nysgerrig, han vil helst have det hele med og ikke gå glip af noget.
For 14 dage siden var vi kommet inde i en god rytme:
kl. 7:00 stod vi op og han blev ammet (ammer fuldt ud)
kl. 8: 30 blev han lagt til at sove i barnevognen.
kl. 11:00 ca. vågnede han og blev ammet
kl. 13:00 ammet og lagt i barnevogn
kl. 16. 00 ca. vågnede han og blev ammet igen
kl. 18:00 en lille lur på en ½ time i barnevogn
kl. 21:30 ammet og puttet til natten
kl. 22:00 sov han
kl. 02:00 ammet
kl. 05:00 ammet
Desværre blev han så forkølet, og det ødelagde rytmen helt.
Prøver pt. at få han tilbage i rytmen men lykkes ikke rigtig.
Nogle gange sover han kun 50 min. ad gangen, har et par gange prøvet at trille en lille tur, men lige så snart barnevognen står stille så vågner han (ligger og kigger og smiler).
Hvordan kan jeg hjælpe ham ind i en fornuftig rytme igen?
Om aften går det helt galt, prøver pt. at putte ham når han viser trætheds tegn hvilket er et sted ml kl. 20:30 og 22:00, men oftest lykkes det først at få ham til at sove kl. 23 og det tager 1 til 1:30, det er ikke fordi han ligger og græder men han svært ved give slip, lige så snart han sover, vågner han igen har prøvet at ligge en stofble over hans ansigt for at hjælpe han med at lukke af og det hjælper også, men lige så snart jeg fjerner den så vågner han igen.
Hvordan kan jeg bedste hjælpe han med at gear ned om aften?
Så vågner han allerede efter 3 timer og vil have mad derefter gå der kun 2 timer og så 2 x 1½ time. Prøver hver gang at trække den lidt ved at give ham sutten, stofble og putte ham men det hjælper ikke. Inden han blev forkølet, kunne jeg om natten nøjes med at give ham sutten, stofbleen og putte ham så sov han straks, nu taber han sutten hurtigt fordi han ligger og vender hoved af den ene side til den anden, giver ham så sutten igen og sådan gør vi en hel del gange inden han igen falder i søvn.
Hvordan kan jeg få ham til sove bedre igen?
Et sidste spørgsmål om dagen når han sover i barnevognen, så sover han med sutten og vågner når han taber den, men falder i søvn igen når han får den igen. Han har meget svært ved at holde fast på den.
Hvordan finder jeg frem til den sut der passer ham bedst? Er det bare at prøve sig frem?
Ups det blev et lidt længere brev end jeg have forestillet mig.
Venlig hilsen
Anja