Brev:
Mad - spiser mest om aftenen og ikke om morgenen ...
16. december 2008
Alder:
6 mdr.
Mad - spiser mest om aftenen og ikke om morgenen ...
Hej Helen
Jeg fik for en lille månedes tid siden et råd om, at jeg skulle forsøge at tilbyde min søn grød om morgenen, da du mente han måske var blevet træt af flasken.
Nu står jeg atter i et dilemma.
Min søn er knap 6 mdr. Måler 72 cm og vejer 9,4 kg. (ved fødslen 54 cm, 4534 gram), så han trives godt.
Jeg har prøvet at tilbyde ham grød eller mos om morgenen, men dette vil han ikke have. Problemet er, at han slet ikke er sulten og nu nægter han at spise sin grød til middag.
Han fik sin 5 mdr. vaccine i fredags og jeg troede det måske var det der drillede ham lidt....
Hans plan de sidste 3 dage har set således ud.
Kl. 5 flaske med mme ca 160 - 200 ml.
Kl. 8 tilbydes grød/mos, men afviser.
Kl. 9 tilbydes mme, afviser, spiser måske 40 ml.
Formidagslur 9 - 10 - 10.30
Kl. 11 - 11.30 tilbydes grød. Spiser 5 - 7 skefulde og laver kastopfornemmelse.
Kl. 12 tilbydes flaske - spiser 100 ml.
Middagslur 13 . 15.30 - 16.
Kl. 16 tilbydes mme. Spiser 100 ml.
Kl. 18 Majs eller Hirsegrød med frugtmos, vand af kop.
Kl. 20.30 - 21 puttes med flaske mme. Spiser ca 200 ml.
Vågner så igen kl. 21.30 - 22 og er helt ulykkelig. Falder ikke til ro før han har spist 100 ml. Falder så i søvn igen.
Vågner 24 - 01 spiser 120 - 140 ml mme.
sover så til kl. 4.30 - 5.
Som du kan se er han begyndt at spise meget om aftenen og sen aften / nat og spiser så ingenting formiddag og middag. Hvad gør jeg?
Hvordan får jeg ham omvendt til at sove om natten og spise om formiddagen?
Mange gange når han vågner sen aften/nat, vågner han igen en time efter, men får ikke mad her, men falder ikke til ro før han er kommet over til mig. Jeg ved det er en dårlig vane, men når han vågner så mange gange, så gør jeg det, for også at få lidt søvn.
Hvis jeg om middagen får lidt grød i ham laver han som skrevet opkastefornemmelser eller også bliver han helt ulykkelig.
Han har ellers været sååå glad for sin grød.
Kartoffel / gulerodsmos vil han heller ikke have. Heller ikke den på glas som han ellers også har været glad for.
Jeg er total i vildrede samtidig med at det bekymrer mig at han i næsten 7 timer intet spiser.
Min sundhedsplejerske siger at jeg bare skal droppe grøden for en tid og give ham mme når han bliver sulten, men det virker bare helt forkert - eller hvad.
Håber du har et godt råd.
Kærligst den bekymrede mor :0)