Brev:
Vil ikke sove om aftenen - 8 mdr.
17. december 2008
Alder:
8 mdr.
Vil ikke sove om aftenen - 8 mdr.
Kære Helen.
Ja nu skriver jeg så til dig igen.
B er nu 8½ måned og de sidste 3 uger har vi forsøgt at lære ham at sove selv om aftenen med skrigeture.
Det går fint om dagen, der ligger vi ham bare i sleebee bagen og så falder han selv i søvn, men om aftenen tager det stadig op til en time før han falder til ro.
Vores putteritual er etagevask, smørres med creme (har børneeksem), rede hår, børste tænder (han har lige fået sin 1. tand og nummer 2 er lige brudt igennem) og så en tår vand (gider jo ikke flasken længere) - så sidder vi lige med ham 2 min. til han er falder lidt til ro og så ligger vi ham i sengen. Så synger vi et par sange for ham og kysser og siger godnat og går ud.... men til trods for at vi nu har forsøgt at lærer ham at sove i 3 uger, så er der slet ikke sket nogen forbedring. Er der noget vi skal gøre anderledes?
De fleste dage sover han ca. 1½ time til formiddag, ca. 1½ time til eftermiddag og nogle dage 30 min. sen eftermiddag (fra 17 - 17.30) og så bliver han puttet kl. 20 - er det fordi han sover for meget om dagen eller er det for tidligt vi putter ham igen?
Derdover vil jeg hører om jeg skal være bekymret for at han stadig ikke triller og ruller? han kan godt rulle fra ryg til mave den ene vej, men den anden vej gør han slet ikke - det er sket nogle gange hvor han bare har fået overbalance?
Han sidder selv nu, men han er slet ikke stabil - han vælter tit bagover og til siderne - skal jeg være bekymret over det?
Han elsker at være i sin gå-lære-vogn (ved godt den ikke anbefales, men mange har haft meget glæde af den og de siger at deres børn er kommet hurtigere til at gå).
Vi har trægulv og han er begyndt at trække sig frem efter ting når han ligger på maven - så han har da interessen i at komme fremad...
Skal jeg stadig ikke bekymre mig om hans motorik? syntes at når han nu er 8 mdr. at han måske godt kunne være lidt mere med eller er det bare mig?
Med hensyn til at spise så får han i gennemsnit 300 ml mme om dagen i kop og via skemad - er det stadig ok? han synes ikke mere sulten og han trives jo sådan set ok - vi giver ham jo også jerndråber...
Jeg ser endnu engang frem til dit svar.
Glædelig jul.
Med venlig hilsen
B´s Mor.