Brev:
Totalt morsyg
17. december 2008
Alder:
3 år
Totalt morsyg
Kære Helen.
Så er det atter tid til jeg behøver din viden;o)
Vi har 2 drenge, en på lige knap 3 år og en på snart 5 mdr.
Vores store dreng er meget morsyg. Han er meget knyttet til mig og omvendt. Det har han alle dage været, nok også fordi jeg ofte har været alene med ham, da min mand rejser meget qua sit job. Så vi har været meget alene, ham og mig og lavet alverdens ting sammen.
Han snakker meget om far, når han ikke er hjemme, men når han så endelig er hjemme, må far ingenting.
Det sidste nye er, at nu må far ikke engang gå gennem stuen, hvis vores dreng skulle bestemme. Det er mor der skal skifte ble, tage ham op af sengen om morgenen, give morgenmad, starte fjernsynet og så videre.
Hvis vi siger at det gør far altså, så græder han og siger at mor skal gøre det. Det virker virkelig som om han bliver dybt ulykkelig. Men også lidt "hysterisk".
Når jeg ikke er hjemme, så duer far heldigvis godt.
Han blev storebror for snart 5 mdr siden og det er gået rigtig godt. Han er virkelig glad for ham og får lov til at være med i det hele. Der er ikke nogen (mærkbar) jalousi.
Men også inden det, foretrak han mig.
Jeg kunne godt tænke mig han fik et tættere forhold til hans far. Men det kommer jo ikke af sig selv.
Skal vi se tiden an eller har du et råd til hvad vi kan gøre?
Når far vil have ham med i svømmehallen, bare de to, så gider han ikke. Og hvis far skal handle, er det kun nogle gange han vil med. Men uanset hvad jeg skal uden for hjemme, så vil han altid med mig.
Men som min mand og jeg snakkede om, så nyder jeg også rigtig meget at være sammen med ham, uden at være optaget af noget andet samtidig. Og det er min mand ikke så god til. Er det mon det vores søn kan mærke?
På forhånd tak for dit svar;o))
Kristine