Brev:
Sover meget - 4 mdr.
17. december 2008
Alder:
4 mdr.
Sover meget - 4 mdr.
Hej Helen...
Tak for dine fyldestgørende svar tidligere, som vi har følt passede super til vores datter:-)
Har egentligt ikke noget RIGTIGT problem, snarer en undring om hvordan det kan være at "tingene" er som de er.
Vores datter som snart er 4 mdr. har brug for rigtig meget søvn og er derfor ikke særlig længe vågen ad gangen.
Hun kan sagtens holde sig/holdes vågen hvis der sker en hel masse, men når jeg er herhjemme med hende alene, viser hun tegn på træthed efter 40-50 min. oftest kan jeg trække den i op til 30 min ekstra, før at hun endnu mere klart giver mig besked om at nu er det putte tid.
Trækker vi den endnu længere eller er hun vågen længe fordi der er sket en hel masse, har hun svært ved at finde ro når hun skal sove, og har brug for at blive rullet i søvn.
Det er som sådan ikke noget problem, hun er nem at putte, hun sover ude i barnevogn på hendese 3 daglure, som er 2 og oftest 3 timer ad gangen, hvor jeg ofte må ud og "rutte" med hende, før hun vågner. Har prøvet at lade hende sove ca. 4 timer, men så bliver hun "over"-pylret og har svært ved at finde ro senere...
Om natten sover hun første stræk på 6-7 timer, ammes og så sover hun igen ca. 2-3 timer.
Det er hendes døgn i grove træk, for selvfølgelig er der variationer...
Hun er en super frisk og på når hun er vågen, udviklingsmæssigt er hun helt med (også ifølge egen sundhedsplejerske).
Vores datter er også ret god til at vi har besøg og til når vi er ude, når bare vi har barnevognen med, så hun kan blive lagt for sig selv, når hun er træt...
Mit spørgsmål går på, hvorvidt børn der sover meget, bliver ved med at have brug for så meget søvn?
Hvor normalt er det at børn sover så meget? Det er jo ikke ligefrem det man oftest hører om?
Havde ingen idé om før vi fik hende, at børn kunne sove så meget, så barslen er indtil videre helt anderledes end jeg havde forventet...
Tror du hendes søvn behov bliver anderledes når vi går væk fra at hun bliver ammet fuldt og begynder på grød/mos?
Kærlig hilsen Ditte