Brev:
Mavekneb og taber sutten
5. januar 2009
Alder:
3 mdr.
Mavekneb og taber sutten
Kære Helen
Vores datter på snart fire måneder bruger sut, og den er hun glad for, når hun skal sove. Ellers bruger hun den ikke - og det er heller ikke meningen. Men på det seneste (en uges tid) er hun begyndt at sove ret uroligt - ved ikke hvorfor, men det er som om maven igen er begyndt at gøre knuder, ligesom da hun var helt spæd. Hun kaster sig rundt, prutter og piver. Vågner tit lidt op med et hyl og falder så i søvn igen.
Er der ændringer i hendes fordøjelse i denne alder eller andet, der kan være årsagen til dette? Det lader til at være uafhængigt af, hvad jeg spiser. Hendes afføring er svingende i, hvordan den kommer. I går f.eks. intet, i dag fire gange... Svinger fra grønt og meget vandigt til lidt tykkere. Men som oftes med grønlig farve. Det startede efter at hun havde været i svømmehallen - måske har hun "slugt noget"?
Den anden ting, jeg vil høre dig om er det her med at tabe sutten om natten. Sutter er jo smarte, men det smarte forsvinder, når man 15 gange hver nat skal stoppe sutten i munden på hende! Jeg kender alle de der tricks med at lægge en stofble foran, igennem sutten etc. Men... hun vender og drejer sig, så det virker ikke ret længe ad gangen. Kan man på nogen måde vænne hende til at sove uden sutten, tror du? Altså at hun kan falde i søvn med den, men man giver hende den ikke om natten (man må jo så nok opfinde andre midler i en periode) Eller er det for avanceret og for sent nu?
Orker bare ikke tre-fire år med "sutten ind i munden"-kaos hver eneste nat. Så er det måske bedre at tage den fra hende igen?? Kan man det...?
Godt nytår og mange hilsner
Stine