Brev:
Jerndråber - vil ikke have dem
5. januar 2009
Alder:
6 mdr.
Jerndråber - vil ikke have dem
Hej Helen
Så skriver jeg til dig igen. Min datter er nu blevet bedre til at blive ammet når vi er ude, dog ligger jeg stadig ned, da det fungere bedst for os og hun får mest på den måde.
Hun er i mellem tiden blevet 6 mdr. + en uge gammel og vi er nu stødt på nye udfordringer.
Som jeg vist skrev sidst, startede jeg allerede med at tilbyde hende mad da hun var 4 mdr. Kun ganske få gange har hun vist interesse, vi har prøvet alt og jeg er helt overbevist om vi ikke kan gøre noget anderledes. Hun er knækket på sin kurve, men ser sund og dejlig ud og hverken læge eller sundhedsplejerske er bekymrede. Sundhedsplejersken har forsikret mig om at det nok skal komme af sig selv, men at der godt kan gå tid.
Problemet er jerndråberne!!
Hvor vigtigt er det at hun får dem nu? Det er fuldstændig umuligt at få hende til at synke dem, selv om vi har købt de smagsneutrale, uden kamp (d dråber går fint). Efter som hun nægter at spise kan vi ikke blande dem i maden.
Vi vil gerne fortsætte med at skabe en positiv stemning omkring det at putte noget i munden på hende og så er det en lidt kedelig oplevelse med de jerndråber og vi er bange for at det kan forsinke hendes lyst til at spise rigtig mad endnu mere.
Da hun stadig bliver ammet fuldt, er det så vigtigt med jern eller hænger anbefalingerne om at starte med dem ved 6 mdr. sammen med at det er der de skal starte på rigtig mad? Hun vil ikke tage sutteflaske så jeg kan heller ikke blande dråberne i på den måde?
Vil det hjælpe hvis jeg tager et jerntilskud? Vil hun på den måde få jern i gennem mælken?
Håber du kan give mig et svar.
Mange hilsner
Moren til en bestemt lille dame:)