Brev:
Hvor meget mme? - 8 mdr.
6. januar 2009
Alder:
8 mdr.
Hvor meget mme? - 8 mdr.
Kære Helen, rigtig godt nytår!
Min søn er nu 8 måneder og en stor gut på ca. 11. kg.
Jeg er lige holdt op med at amme - ja, snøft, men også helt ok. at "få sin krop igen" :o).
Det jeg vil høre dig om er, hvor meget mme han skal have (altså hvor mange ml. af hvor mange flasker).
Som det ser ud nu, får han en flaske ved sengelægning omkring kl. 19.30. Mærkelig nok vågner han allerede omkring kl. 22, hvor han vil have mad og får så en flaske dér igen. Han sover så ca til kl.4-5, hvor han igen får en flaske og sover videre til ca. 7. ...
...
Burde jeg forsøge at gøre noget for, at han ikke allerede skal have flaske kl.22 (men istedet ved en 24 tiden)?
Og kan du lave en plan for, hvor mange ml. mme han skal have i hver flaske, - også set udfra at mælken vel helst ikke skal tage plads for morgengrøden etc. (han er dog en stor dreng, der virker til at kunne spise en del).
Hvor længe kan man forvente, at han skal have en flaske sen aften og den tidlig morgen - altså hvornår rykker rytmen sig igen?
Håber du kan finde rundt i spørgsmålene - og tak for svar :o).
Kærlig hilsen herfra