Svar: Hvor meget mme? - 8 mdr.
6. januar 2009
Alder:
8 mdr.
Hej med dig
Det lyder rigtig fint at bibeholde flaskerne aften, sen aften og tidlig morgen - altså kl. 19.30, 22 og 04/05. Hvis det er den rytme din dreng har og det passer jer alle godt, så behøver du bestemt ikke ændre på dette.
Din dreng skal have 500-600ml mme dagligt, det kan være 3 flasker af 200ml eller 2 flasker af 200ml f.eks. aften og sen aften og så 100-150ml om morgenen netop for at give bedre plads til morgenmaden.
Omkring 10 måneders alderen vil de fleste børn trives med 2 flasker dagligt (400ml) som er den mængde de har brug for, for at deres jernbehov dækkes frem mod 12 måneders alderen. Det er her forskelligt hvad der fungerer bedst, nogle familier vælger at bibeholde flaske aften og sen aften og fjerner flasken om morgenen og starter i stedet dagen med morgengrød, andre synes det fungerer bedst med at fjerne den sene aftenflaske og så kan man gøre det. Det er helt op til dig, hvad du mener fungerer for jer.
Fortsat held og lykke, håber du hermed er hjulpet videre på vej:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske