Brev:
Rutine og mad
6. januar 2009
Alder:
5 mdr.
Rutine og mad
Hej Helen
Først tak for en super og brugbar brevkasse ...
Nu har jeg selv brug for lidt hjælp, jeg har brug for at få lidt struktur ind i vores hverdag, dels med mad og søvn hos vores lille dreng.
Spørgsmålene går på om har får nok mad og om det er i orden at jeg styrer hans hverdag med søvn og mad
Jeg har 2 børn Caroline på 2 år og Lucas på 5 måneder
Det drejer sig om Lucas’s rutine og mad
Lucas er født i 37+6 knap 3 uger før termin han vejede 2420 g ved fødsel. Han er en lille glad dreng som ikke er meget for at ligge på maven, han kan max ligge 7 min eller sådan noget, alt i alt synes jeg han trives rigtig godt, men måske lidt bagefter motorisk ...
Den 18-11-2008 ved sidste sp besøg vejede han 6200 g og var 59 cm lang.
Vil du prøve og kigge på vores hverdag og sige hvad du synes og evt komme med forslag til mad og søvn
Jeg er stoppet med at amme for en uges tid siden
Her er vores plan:
Tidlig morgen 06.30 jeg vækker ham og giver ham en flaske med mme han drikker ca. 150 ml efterfølgende sover han videre til ca. 7.45 – Her vækker jeg ham igen så vi kan blive klar til at køre ud og aflevere caroline i vuggestuen
Formiddag 9.30: han viser ikke tegn på sult, men jeg giver ham en flaske med mme så jeg ved han er mæt til sin lur, han drikker som regel 150 – 170 ml
Puttes til formiddagslur ca. kl. 10 sover 2 en halv time
Frokost 12.30 : risgrød med frugt han spiser ca. 1 dl. + vand af kop. efterfølgende supplerer jeg med en flaske mme han kan drikke omkring 60 - 100 ml
Puttes til eftermiddagslur 15.00, jeg kommer ham næsten sovende i autostolen og kører ud efter min datter når vi komme hjem ca. 15.30 kan jeg ligge ham direkte i barnevognen hvor han sover videre ca. halvanden time
Aften ca. kl 17.30 : Risgrød med frugt han spiser ca. 1 dl. + Vand af kop. efterfølgende supplerer jeg med en flaske mme han kan drikke omkring 60 - 100 ml. "jeg giver ham kun risgrød endnu da jeg ikke synes han klarer grønsagsmos særlig godt endnu "
Tidlig aften kl. 19.45: Flaske med mme han drikker max 150 ml andre gange noget mindre efterfølgende puttes han til natten.
Sen aften 22.45 Flaske med vælling drikker 130 ml
Vågner om natten et sted mellem 2.30 - 4.00 hvor jeg meget kortvarigt ammer ham hvorefter han sover videre
Som du kan se er det en plan jeg har lavet og den vil jeg prøve at bestræbe mig på at følge så ved jeg at resten af familien også fungerer optilmalt, så jeg har tid til Caroline når hun kommer hjem og tid til madlavning og alle de andre hverdags ting der skal laves .
Jeg håber du kan finde rundt i mit lidt roede indlæg
Med venlig hilsen
Lene