Brev:
Godnat og morgenmad
6. januar 2009
Alder:
7 mdr.
Godnat og morgenmad
Hej igen Helen....
Tak for svar sidst...
Liv er så igen begyndt at vågne helt forskelligt, alt fra kl 5.00 til 8.00 så det med morgenmaden bliver lidt besværligt til tider....
Jeg har længe givet Liv masser at gnave i til alle hendes måltider... og det fungerer fint...
Men så igen så morgenmaden som jeg bare IKKE kan få i hende, og går snart ud af mit gode skind, hun får som det første frisk frugt at gnave i mens jeg laver grød eler hvad det nu bliver til om morgenen.. idag fik hun frisk jordbær og mango.... Men f.eks. ved alle andre måltider er hun vild ved selv at sidde og gnave i div. ting... men om morgenen vil hun slet ikke engang tage fat i det, smage eller noget som helst, idag var jeg heldig at få en ske havregrød i hende.... og må så opgive til sidst...
Hun vågner som sagt meget forskelligt om morgenen, nogen gange kl 05.00 om morgenen, og vil ikke sove, men hun bliver bare SÅ træt igen bagefter, det samme sker feks kl 06.00 osv. det virker som om hun er så træt, og gider ik rigtig spise... ved ik... bare nogen tanker man gør sig...
Du siger også at det ikke gør noget at hun nogen gange spiser ½dl pr måltid, men vil våve og påstå hun måske kun får halvdelen af det, til tider slet ingenting... måske 2 stykker brødhapsere eller andet... det er som om hun bare nægter det mad der, og syntes det er er helvede... men hun vil gerne ha skeen ind i munden hvis hun selv holder...
2. ting er at HVER evig eneste aften bruger jeg 1 TIL 1½time på at få liv til at sove... og er efterhånden løbet tør for ideer.... Det vi gør er at børste tænder, gå op på værelset, leger lidt og hygger i sengen.... sidder så med hende i mine arme og hun får sin flaske vælling, og hun ER træt, meget træt... lige så snart hun bliver lagt vågner hun helt op, ruller rundt skriger (som når hun øver stemmen) jeg siger godnat og går, til sidst græder hun, og jeg går op og putter hende igen, får hende til at slappe af nede i sengen putter hende igen... og det kan så gøres ja meeeget meeeget længe... har prøvet at blive siddende, evt holde på hendes mave i hendes hånd eller andet, det duer ikke, hun bliver bare hidsig.... nogen gange giver jeg op og det eneste hun vil ha er mine arme, også falder hun så i søvn...
Om dagen kan hun bare ligges uden nogen som hest kamp, der falder hun fint i søvn selv... :)
Liv rytme :
7.00-: morgenmad med frisk frugt i hånd + vand i kop (nogen gange er kl 5.30 og op efter alt efter hvornår hun vælger at ville stå op)
8.30: bolle med smør + lidt frugt grød. vand kop.. (hvis jeg kan få hende til det)
9.00 : Sove.... (bliver tilbudt lidt mælk, spiser en 50ml
11.00 : vågen...
11.30: rugbrødshapsere, Grønsags mos med kød, og noget til at gnaske i... vand i kop.
13.00: 50ml mme + SOVE.
15.00: vågen
15.15: frugt mos, med frisk frugt og evt en figenstang. vand i kop
17.00: Sove.
17.45 : Vågen
18.00 : spiser aftensmad, hva der nu end står på menuen + grønt til at gnaske i + vand i kop.
19.00 : puttes med en flaske vælling 150ml.
19.30 - 20.00 : sover
23.00 - 01.00 : 100ml vælling.
Med venlig hilsen
Livs mor