Brev:
Hjælp til ny madplan
6. januar 2009
Alder:
6 mdr.
Hjælp til ny madplan
Kære Helen,
Tusind tak for din hjælp til at strukturere min datters søvn og mad - der er faldet meget ro på vores dag, og hun trives rigtig fint: triller rundt og kryber efter sit legetøj, spjætter med arme og ben (faktisk ligger hun sjældent stille - der skal ske noget) og griner en masse.
Hun er rigtig glad for sin skemad - meget gladere end hun er for flasken.
Vi forsøger ikke at fokusere så meget på hendes vægt, da vi mener hun trives. Hun har snart fordoblet sin fødselsvægt, men er det noget med, at de bør de have gjort, når de bliver fem måneder? Mener du stadig, vi bør holde os til, at hun trives, eller bør vi søge læge, når hun stadig ikke tager de der 200 g på om ugen?
På lørdag bliver hun seks måneder, og i dag har vi introduceret det tredje skemåltid, nemlig grød om morgenen, og i går fik hun kød i sin aftenskemad, til stor begejstring.
Hun spiser i gennemsnit 600 ml mme plus ca 100 ml mme i skemaden nu. Hun elsker vælling, som hun får om aftenen.
Jeg tænker, at hun også må forbrænde en hel del kalorier, men den aktive indstilling, hun ligger for dagen? Kan en baby være for aktiv? eller er det helt almindeligt?
Vil du hjælpe os med en ny madplan, gerne én som optimerer hende madintag/mme-indtag?
Behøver vi ikke koge vandet til hendes mme længere?
Det var vist alt for nu. Vi glæder os til at høre fra dig. Bedste hilsner fra den lille familie