Brev:
Om at sove ude
7. januar 2009
Alder:
4 mdr.
Om at sove ude
Hej Helen
Har lige læst Sundhedsstyrelsens anbefalinger i forhold til, at lade sit barn sove udenfor.
Anna på snart 5 mdr har, siden hun var ca. en måned gammel, sovet ude i al slags vejr (en rigtig vikingebaby). Hun er selvfølgelig passende klædt på og der er regnslag på barnevognen når det er nødvendigt osv.
Selv når hun skal have sin powernap sidst på dagen, lægger jeg hende ud, ellers vil hun ikke sove... hun kan simpelthen ikke forholde sig til at blive lagt til at sove indenfor, når det ikke er til natten med putteritual osv.
Hun trives rigtigt godt, har aldrig været syg andet end lidt småforkølet i en dag eller to og hun har et virkelig godt sovehjerte. Jeg føler mig overbevist om at en af grundene til at hun er så glad og harmonisk, er at hun sover så godt i løbet af dagen (og dermed også om natten).
Jeg bliver bare pludselig i tvivl om hun sover for meget ude... hun sover f.eks. snildt 2,5-3 timer om formiddagen og ifølge Sundhedsstyrelsen må de ikke sove ude mere end 2 timer når det er koldt.
Det virker bare helt åndsvagt at tage hende ind midt i en god lur...
Tusind tak for en god brevkasse!!
Julie