Svar: Om at sove ude
7. januar 2009
Alder:
4 mdr.
Kære Julie
Det lyder umiddelbart som om at Anna stortrives med at sove ude og at det er en rytme, som passer hele jeres familie rigtig godt. Man skal altid passe på med at ændre noget som fungerer for alle og derfor synes jeg naturligvis du skal lade Anna få sine lure uden for om dagen.
Det er dog en rigtig god idé at du tjekker hende jævnligt og at du naturligvis følger de øvrige retningslinier som sundhedsstyrelsen har lavet, der handler om at barnevognen skal stå i læ, at den skal være isoleret, at hun skal holdes varm osv. Samt - at hun ikke sover ude hvis det er mere end minus 10 grader. I sidste uge blev der visse steder i landet målt minus 12,2 grader og der har været nogle dage, hvor det har været bidende koldt - her bør Anna ikke stå ude - heller ikke selvom du holder øje med hende. Men de andre dage, hvor det bare er koldt, frisk og klart vejr er det helt fint at lade hende sove ude, når du i øvrigt følger nævnte retningslinier :o)
Fortsat held og lykke med det og dejligt at høre om en pige med et godt sovehjerte :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske