Svar: Skift til Allomin 2
7. januar 2009
Alder:
4 mdr.
Kære Lisa
Allomin 2 er nu atter en fuldgyldig modermælkserstatning som i sammensætning ligner Allomin 1. Den indeholder dog lidt mere jern og kan også mætte lidt mere end allomin 1. Allomin 2 kan gives fra 4 måneder.
Hvis Gustav trives med allomin 1 så behøver du i princippet ikke skifte til allomin 2. Hvis han hører til de børn der spiser meget lille mængde, så kan det være en fordel at bibeholde allomin 1. Men hvis han spiser store mængder, så kan allomin 2 være en rigtig god idé, fordi den vil mætte ham lidt mere.
Allomin 2 er også praktisk fordi den let opblandes i koldt vand og derfor kan bruges som kold drikkemælk af en kop eller lettere bruges i madlavning.
Når I bruger aprestagon, så kan det være en god idé at skifte til en sutteflaske med lidt større huller (vællingesutter) fordi det kan gøre det lettere for ham at få mælken ud af flasken. Modsat, hvis han ikke har problemer med at spise af flasken som den er nu, så kan du også roligt bibeholde den flaske sut som fungerer.
Se iøvrigt nyhed vedr. "ændring af Allomin og vælling". Klik på artikler - nyheder - 9. januar 2009.
Håber dette er svar nok på dine spørgsmål, fortsat held og lykke med ham :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske