Brev:
Støtte på fødder og måltider
7. januar 2009
Alder:
6 mdr.
Støtte på fødder og måltider
Hej Helen
Her kommer endnu et spørgsmål til dig vedr. min søn på snart 6 ½ mdr.
Problemet er, at han ikke vil støtte på benene.
Han er 72 cm og vejer 10 kg, så kan det være fordi at tyngden er for stor :0) ved godt det lyder lidt underligt, men når jeg ser de andre børn i mødregruppen som hopper og står på deres mødres skød, så falder min søns ben sammen som gelé.
Nogle gange når han har lagt på ryggen kan han godt stå kortvarigt.
Det skal siges at han blev født ved kejsersnit pga UK og er lidt stram i bækkenet (ifølge kiropraktor). Kan det være årsagen?
Jeg har nu været ved kiropraktor med ham 2 gange og skal igen sidst på mdr, men er bare ikke helt tryg ved at hun "knækker" nakken på ham, fordi han er lidt stram i ve. side. Er det ikke tidligt at gøre?
Et andet problem er stadig den skemad..... :0(
Kl. 5-6 giver jeg ham flaske, for at få ham til at spise kl 8, men han tager højest 5-10 skefulde.
Får flaske inden han tager sin formiddagslur, grød til middag, spises af med flaske inden middagslur, så jeg er sikker på han er mæt :0) flaske om eftermiddagen, grød til aftensmad og flaske ved putning og evt. sen nat.
Han vil stadig ikke have kartoffel og jeg har også prøvet med gulerod, blomkål og broccoli, men han sidder som om han er ved at kaste op :0( Så jeg veksler mellem havregrød, øllebrød og hirsegrød, men ville gerne have ham til at spise grøntsager, da han aff. er hård og jeg hver 2. dag må give laktulose.
Har du et godt råd?
Kærligst Mette