Brev:
Vil kun sove i barnevogn
9. januar 2009
Alder:
3 mdr.
Vil kun sove i barnevogn
Hej Helen ...
Ja nu har vi fået en lille ny i familien nemlig en lille dreng fra 11. oktober 2008. Han blev født ved aks, havde en hård start med kolik, som dog nu er behandlet ved kiropraktor.
I hans kolik tid, kørte vi ham ofte i søvn i barnvognen, hvilket sikkert har givet os de problemer vi tumler med nu.
Han vil nemlig KUN sove i sin barnevogn eller ved mig ved brystet, og han skal trilles i søvn. Og det er både dag og nat. Hvordan kan vi bryde det mønster? Det kunne være rart at vende ham til at sove i hans seng i stedet for barnevognen, men da den jo ikke kan trille, så er det umuligt. Han vil heller ikke sove i sengen selvom han ligger i liften.
Kan han på nuværende tidspunkt lære at falde i søvn selv? (Altså uden amning eller trilletur).
Samtidig synes vi ikke at han sover ret meget om dagen.
Søvnmønster:
- Vågner mellem kl. 6.00-7.00
- Sover igen klokken cirka 9.00 og 2 timer frem nogle gange 3
- Sover igen ved tolvtiden og en time frem (ca)
- Nogle dage en ekstra lur på en times tid om eftermiddagen.
- Nattesøvn starter kl. ca. 21.00 (får her en flaske) vågner igen mellem 01.00 og 03.30.
- sover så i vores seng resten af natten med amninger imellem, da jeg ikke orker at trille med barnevognen om natten.
Jeg synes selv at mønstret er rodet, og at han sover meget lidt om dagen, i forhold til at han er megatræt, og så kun vil hænge, eller sove ved bryset en 15-20 min.
Håber du kan hjælpe, da situationen herhjemme pt er ret uholdbar og trættende