Brev:
Opmærksomhedskrævende - se mig
9. januar 2009
Alder:
2 år, 6 mdr.
Opmærksomhedskrævende - se mig
Kære Helen
Tak for en utrolig god brevkasse.
Vores datter på 2,5 vil ikke lege selv. Hun er et meget socialt barn, elsker vuggestue og taler utrolig meget. Hun henvender sig konstant til os og vil helst lege med mig eller sin far hele tiden. Vi har meget svært ved at foretage os noget herhjemme eller tale sammen uden at hun deltager.
Hun blev storesøster for ½ år siden, var lidt jaloux i starten men er nu blevet rigtig glad for sin lillebror som hun viser legetøj og kysser på men hun råber "Se lige mig mor"... Jeg har læst at det er vigtigt at børn "lære" at lege selv for at udvikle deres selvstændighed, så de ikke er usikre og skal have bekræftigelse fra de voksne hele tiden. Vi har lige været på ferie med et andet par og deres datter og vores datter skulle hele tiden "falde på halen", "klovne rundt", "se mig", "hjælp lige" mig eller "kom lige" hele tiden. Det kan godt være frustrende i længden :-)
Er det normalt og har du nogle gode råd til at få hende til at lege selv? Vi har prøvet at starte en leg. f.eks dukkeleg og så langsomt trække os men så mister hun interessen hvis vi ikke sidder lige ved siden af hende.
Håber du kan hjælpe os.
Mange hilsner Louise