Brev:
Springe formiddagsluren over?
9. januar 2009
Alder:
13 mdr.
Springe formiddagsluren over?
Kære Helen.
Min søn er nu 13 måneder gammel, og vi har de seneste måneder haft lidt udfordringer med hans søvnmønster. Han vågner nogle gange om natten og kan være vågen fra 1 time til 4 timer..., hvor han er frisk. Men så har vi perioder, hvor han uden problemer sover i gennem.
Han sover ca. 10 timer om natten (hvis han sover igennem og ellers alt fra 5-8 timer) og 3 timer om dagen. Vores dagplejemor er nødt til at vække ham både til hans formiddagslur (1/2 time) og eftermiddagslur (21/2 time). Men jeg tænker, at grunden til, at han er så træt om dagen er, at han jo nogle gange er vågen om natten.
Hvordan ændrer vi dette mønster og hvor meget burde han sove om dagen i hans alder? I følge dagplejemoderen er han ikke klar til at springe sin formiddagslur over. Men skal vi prøve det alligevel og så forudsætte, at han hurtigt vænner sig til kun at få en lur dagligt.
Vi er rimelig desperate, da vi er ved at være meget trætte :-)
Hilsen fra mor