Brev:
Mad, mme og bryst
9. januar 2009
Alder:
7 mdr.
Mad, mme og bryst
Hej igen.
Det går okay med at give mindre bryst. Nu får hun fire gange i døgnet. Vi tog først amningen efter morgenmaden væk og nu har vi også skåret eftermiddagsamningen væk. Alberte tager det fint, men er blevet meget mere pylret når hun så "endelig" skal have - som om hun tænker "Det var sgu da på tide". Men de kan vel godt savne brystet lidt? Jeg bliver da selv lidt trist for hver amning der ryger væk - det går alt for stærkt :-)
Hun spiser generelt lidt mere af sin skemad nu. Men kød har vi ikke været så heldige med at få i hende...Det er max blevet til en kvart frikadelle, lidt laks og torskerogn. Min kæreste mener der er nogen bønner vi kan give - ikke istedet - men indtil hun får flere tænder og kan tygge lidt mere - som indeholder de proteiner som hun ellers skule have fra kød - er det rigtigt?
Måske kan hun også få kød som pålæg på hendes rugbrød? (hun spiser max en kvart skive) Jeg er i tvivl om hvilket pålæg jeg må give hende?
Jeg bruger mme i hendes havregrød og eftermiddagsgrød, er det rigtigt af mig? Eller er det nok med den mælk hun får fra mig? Og hvornår skal jeg så stoppe med at bruge mme i maden?
Og så har jeg læst bogen "sov uden gråd". Metoden hvor man om natten "kobler barnet fra brystet" når det har fundet roen, og derved ikke får så meget mælk, hvordan fungerer det så i forhold til mælkeindtaget? Jeg mener når Alberte kun ammes en gang om dagen og resten er i forbindelse med natten - så får hun jo ikke sin mælk, hvis jeg afbryder hende. Skal hun så tilbydes mere/andet om dagen istedet? (hun tager ikke flaske)
På forhånd tak for hjælpen - glæder mig altid til dit svar!!
Line