Brev:
Temperatur i soveværelset
9. januar 2009
Alder:
12 mdr.
Temperatur i soveværelset
Kære Helen
Vi er lige nu lidt i tvivl om, hvorvidt temperaturen i soveværelset er OK. Vores dreng har nemlig en tendens til at sparke dynen af sig. En del af grunden til, at vi bliver i tvivl, er, at han ofte er forkølet og desuden har han tendens til astmatisk bronkitis.
Når han sover, er han iført kortærmet uldbody, et par varme sokker og en let heldragt med fødder. Han bliver puttet i sin egen seng med dynen over sig. Der sover han indtil kl. ca. 24, hvor han efter opstart i dagpleje og de mange forkølelser med hoste har været vant til at komme ind i vores seng, som er lidt bredere end en alm. dobbeltseng.
Der er ca. 18 grader i begge rum, og han bliver nærmest lidt irriteret, hvis vi lægger dynen over ham, hvis han sparker den af i løbet af natten.
I dagtimerne er han iført uldbody, strømpebukser, sutsko, og alm. bukser og trøje, og her har rummet en temperatur på 20-22 grader. Dvs. han jo egentlig er varmere klædt på om dagen, hvor han opholder sig i et varmere rum og er i aktivitet, slog det os i dag.
Er 18 grader for koldt, hvis han stort set hele tiden sover uden dyne?
Med venlig hilsen
Anna