Brev:
Rugbrød og mælk
10. januar 2009
Alder:
11 mdr.
Rugbrød og mælk
Hej Helen.
Jeg har en søn på 11 måneder, som lige er ved starte i dagpleje.
Han har indtil nu fået rugbrød uden kerner, men er det ikke ok at han begynder på almindeligt rugbrød nu?
Han kan ikke tåle at drikke mælk, det giver meget tynd mave, han får derfor mme. Jeg er dog meget i tvivl om han får nok, jeg tror det kniber med at nå op på den halve liter om dagen. Han kan godt tåle mælk og mælkeprodukter i almindelig madlavning.
Er det en fordel at fortsætte med jerndråber efter han er 1 år, eller har det ingen effekt?
Han får havregrød til morgenmad kogt på vand hvor jeg tilsætter et par skefulde mme-pulver når det er kogt. Giver det det samme som når det er blandet med vand?
Og så lige noget helt andet: Jeg har læst at grunden til at børn vågner om natten er, at de ikke bare kan vende sig og sove videre, når de går fra en søvnfase til en anden. Hvornår kan de det??
Mange hilsner
Jane