Brev:
Vil ikke tage flaske fra far
10. januar 2009
Alder:
5 mdr.
Vil ikke tage flaske fra far
Hej Helen,
Tak for dit svar på mit sidste brev - jeg har været hos lægen, og han var heldigvis super fantastisk. Jeg er startet i Sertralin behandling og går til samtaler hos ham ca. hver 14 dag. Jeg følte mig som et helt nyt menneske efter bare en uge i behandling, og er nu bare sur på mig selv over, at jeg ikke bad om hjælp før.
Nå, nu til grunden til at jeg skriver denne gang.
Agnes er efterhånden 7,3 kg og 69 cm, så hun følger fint sin kurve. Hun er begyndt på skemad og også det går fint.
Problemet er flasken, som hun er nødt til at få, når hun bliver sulten efter at jeg har taget min pille (efter aftale med lægen skal der gå min 6 timer fra jeg har taget sertalin til jeg ammer, det er normalt ikke noget problem, når jeg tager pillen om aftenen efter hun er puttet, men ind i mellem vågner hun jo 'uden for nummer').
Hun har før taget flaske uden problemer fra både min mand og jeg, men nu er hun meget modvillig. Særligt hvis min mand forsøger bliver hun meget ulykkelig, græder og nægter at tage flasken overhoved. Heller ikke mormor eller andre kan få hende til at tage bare et lille sut fra flasken.
Det betyder at jeg også giver hende flaske, når det er nødvendig (heldigvis ikke så tit), men det er altså ikke rigtig sjovt, for mælken løber jo til, og så kan jeg godt forstå at hun halvvejs henne bliver frustreret og søger mod brystet ... Efter sådan en omgang er hun MEGET VÅGEN og ret svær at få til at sove igen.
Vi har forsøgt igen og igen, men hun vil bare kun tage flasken fra mig. Mit spørgsmål er, om vi skal blive ved at forsøge, og så håbe at det lykkes på et tidspunkt, eller om vi gør det værre ved at 'presse på'? Er der noget vi kan gøre for at hun tager flasken fra far? Hun er i det hele taget noget morsyg, men lader sig da putte, bade osv af far, så det er ikke fordi de har dårlig kontakt.
Mange hilsner
Mig